Maggie Blue

Maggie Blue krijgt nieuwe eigenaar

Restaurant Maggie Blue, gelegen in het centrum van Alphen aan den Rijn, gaat over in andere handen. Vanmiddag tekende eigenaar John Vermeer de koopovereenkomst met horecaondernemers Martin en Selina Kalkhoven. Zij nemen zowel het concept als het personeel over. Daarmee wordt een nieuwe fase ingeluid voor het restaurant dat ongeveer een jaar geleden zijn deuren opende in het Oude Nutsgebouw.

John Vermeer is blij dat hij in Martin en Selina zijn opvolgers heeft gevonden: “Met Maggie Blue hebben we in een jaar tijd echt een vernieuwend concept neergezet. Maggie is anders dan alle andere restaurants in Alphen aan den Rijn en daarin hebben we met het hele team veel tijd, energie en enthousiasme gestoken. Nu is het tijd om haar over te dragen aan twee Alphense horecaondernemers in hart en nieren, die ook al met Wet ’n Wild en ’s Molenaarsbrug hun sporen hebben verdiend. De horeca is een prachtig vak, maar van de ondernemer vraagt het meer dan 100% inzet en onverdeelde aandacht. Met hun ervaring en vakmanschap zijn Martin en Selina de juiste mensen om het concept van Maggie Blue door te ontwikkelen.”

“Omdat we pas een paar maanden geleden ’s Molenaarsbrug hebben overgenomen, had ik eerst absoluut geen interesse om ons in een derde avontuur te storten”, vertelt Selina Kalkhoven. “Maar toen we begrepen dat het Maggie Blue betrof, waren we snel om. Mijn opa, Bon Zaal, was ooit de uitbater van het Nutsgebouw en het huidige kantoortje van Maggie Blue diende zelfs als mijn vaders slaapkamer. Hoe leuk is het dat die familiehistorie op deze manier een nieuw hoofdstuk krijgt! ” Martin vult haar aan: “De locatie in het vernieuwde centrum, de aankleding, het concept: alles klopt aan Maggie. Natuurlijk zullen we mettertijd onze eigen accenten aanbrengen, maar een buitenkans als deze konden we niet aan ons voorbij laten gaan. De onderhandelingen zijn in een snelkookpan tot een goed einde gebracht en daarbij heb ik veel gehad aan het advies en de begeleiding van mijn vader, Albert Kalkhoven. Het mooie is dat Wet ’n Wild, ’s Molenaarsbrug en Maggie Blue elkaar prachtig aanvullen qua doelgroep en concept. Dat bijt elkaar niet, integendeel, wij denken dat er een mooie wisselwerking zal ontstaan.”

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.